Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odrestaurowanie Spartamet
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:01, 07 Sie 2010    Temat postu:

Źle Cię zrozumiałem. Wyżej napisałeś, że szczelina ma 2mm. Zmniejszenie szczeliny może pozytywnie wpłynąć na sprawność układu zapłonowego, ale raczej nie odważyłbym się zmniejszać szczeliny poniżej 0,3mm.
To że luzu nie ma to bardzo dobrze (pewnie to zasługa kompletu nowych łożysk), ale weź też pod uwagę rozszerzalność temperaturową metalu. Przy wyższych prędkościach obrotowych wał może wpadać w wibrację przez to, że jest jednostronnie podparty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:16, 07 Sie 2010    Temat postu:

Hehe sam się zakręciłem pisząc 0,2 jest oczywiście 2 mm.
Dzisiaj po pracy biore miernik i posprawdzam,jak cewka jest dobra to zamawiam nowy moduł bez ogranicznika(chodzi mi o równa prace przy wyższych obrotach) cena 160zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:19, 07 Sie 2010    Temat postu:

Zmniejszenie szczeliny nie powinno uszkodzić cewki.
Poprzez zmniejszenie szczeliny na cewkę działa większe pole magnetyczne, co skutkuje wytworzeniem większej wartości SEM (czyli indukujesz więcej prądu), ale nie sądzę, żeby na tyle, aby uszkodzić moduł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:27, 07 Sie 2010    Temat postu:

2mm to dużo za dużo.
To może być przyczyną problemu.
Szczelinę najłatwiej ustawić poprzez zastosowanie tekturki o dobranej grubości. Wkładasz między koło a cewkę, dokręcasz, kontrolujesz szczelinomierzem i po sprawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Sob 14:23, 07 Sie 2010    Temat postu:

Jeśli nie posiadamy szczelinomierza to grubość tekturki mierzymy mikromierzem lub w ostateczności dokładną suwmiarką. Grubość powinna wynosić 0,35- 0,38mm. Ktoś doradzał użycie tekturki z kartonu od butów. Tyle tylko, że kartonów o różnej gramaturze i grubości jest tyle ile fasonów butów i zapachów wydzielanych przez nie po pewnym czasie. Pytałem w poprzednim poście czy szczelina jest prawidłowa. Przy szczelinie wynoszącej 2mm uzyskanie iskry graniczy z cudem. Po ustawieniu prawidłowej szczeliny najprawdopodobniej wszystko będzie ok.
P.S.
Szczelinę regulujemy ustawiając magneto w ten sposób by nabiegunniki cewki znalazły się przy magnesach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Sob 14:36, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:40, 07 Sie 2010    Temat postu:

ringo51 też mi się wydaje, że to mało prawdopodobne żeby była iskra. Jedno mnie zastanawia skoro marekawo jeździł na takich ustawieniach i nie miał dotychczas problemu to czemu teraz się pojawił?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Sob 14:47, 07 Sie 2010    Temat postu:

Może rdzeń cewki był zbyt słabo dokręcony. Musi być dokręcony mocno ale z czuciem. Na fotce na stronie: http://www.rowersachs.fora.pl/czym-jezdzimy,31/odrestaurowanie-spartamet,104-45.html , widać przewód WN umieszczony w wężu peschla. Może szczelina pojawiła się z tej okazji. Najlepiej wyjaśniłby to nam sam zainteresowany.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Sob 14:55, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:56, 07 Sie 2010    Temat postu:

Panowie tak się zakręciłem z tymi przerwami,że niepotrzebnie w prowadziłem Was w bład.Teraz napewno mam i było przez cały czas 0,2 mm.
Mieżyłem na szybko wartości cewki i CDI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:04, 07 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

CZARNY-CZERWONY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:07, 07 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

CZARNY - FAJKA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:09, 07 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

CZARNY - NIEBIESKI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:11, 07 Sie 2010    Temat postu:

Wydaje mi się że cewka jest dobra,za kazdym razem tak wychodzi.
A co do modułu to wartości wychodzą inne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:12, 07 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:15, 07 Sie 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sta28




Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:07, 07 Sie 2010    Temat postu:

A moze po prostu padla (pada) swieca. Mialem cos podobnego - byla iskra, nie byla... i W koncu swieca padla Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 6 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin