Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sparta by Boss
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:09, 12 Lut 2015    Temat postu: Sparta by Boss

Witam Wszystkich.

Kilka dni temu nabyłem rower Sparta. Znalazłem go na portalu olx w odległości 90km od miejsca zamieszkania.Jestem na etapie robienia innego roweru, gdzie miał być napęd elektryczny i nie śledziłem rynku a ta oferta wpadła mi w ręce przypadkiem. Kilka miesięcy temu szykowałem się do roweru z sachsem ale wpadł pomysł elektryka i odpusciłem. Co do samego roweru, nie jest to igła ale do odratowania. Kupiłem go z uszkodzoną tylną felgą i linkami które nadają się tylko do wymiany, rekompensuje to cena zapłaciłem za niego 400pln. Pozatym wszystko wydaje się sprawne. Rower ostatnie 2 lata stał, wiec zacząłem od spuszczenia starego paliwa i zrobienia nowej mieszanki. Rower zapalił od pierwszego pociągnięcia.Wiec jest szansa że odratuję się go przed sezonem.

Najbliższe plany to:
-Wyczyszczenie geźnika
-Wymiana tylnego koła.
-Wymiana wszystkich linek
-Nowy filtr powietrza.
-Umycie silnika i reszcie roweru też nie zaszkodzi.
-Wyczyszczenie plastików z srebrnej farby i przywrócenie im ori wyglądu

Zdjecie rowru
[link widoczny dla zalogowanych]
koszyka już nie ma...

Powoli wgryzam się w temat i tak pierwsze zakupy są zrobione. Schematów też nie mogło zabraknąć Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Postaram się na bieżąco informować o postępach

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Czw 15:10, 12 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:26, 12 Lut 2015    Temat postu:

Rowerek w niezlym stanie , ktoś przedobrzyl malując pokrywy .Pochwal się też tym moto w tle , to kaśka cz m72 ?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:08, 12 Lut 2015    Temat postu:

Niestety nie tylko z tym przedobrzył. Co do motoru to M72 z silnikiem od kaśki, z tego co wie bo to nie mój garaż. Rower robię z pomocą znajomego który lubuje się w takich sprzętach. Ale postaram się cyknąć i jemu zdjęcie.

Z nowości udało mi się dzisiaj znaleźć dobre koło z silnikiem (niestety już starter jest zablokowany, wiec pewnie trzeba go rozpołowić żeby zobaczyć co stanęło) linkami zbiornikiem i może czymś jeszcze za 200PLN. Na jutro mam mieć przygotowane wszystko do odbioru.

Edyta.

Odebrałem dzisiaj graty od maga. Okazało się że ma dla mnie dobrą wąską felgę taka jak potrzebuje. Silnik stoi - prawdopodobnie zatarty Sad Ale w nim prawie dobry gaźnik BING ( do wymiany przepustnica gazu - na tą chwilę zobaczymy co będzie jak go rozkręcę) Dodatkowo 4 linki na pewno od ssania reszta chyba nie oryginalna bo to z jakiegoś wynalazku było zdjęte. Są brakujące śrubki itp Dodatkowo jest szarpak z e-starterem. Jest do niego puszka z baterią i elektroniką + kluczyk. wychodzą z niej kable 2 kostki to e startera i 4 kable ucięte może pomożecie z rozszyfrowaniem 2 to rozumie do przycisku ale 4 Question
Dodatkowo bak 93r raczej się nie przyda ale ma lepszy korek Smile Za taki zestaw zapłaciłem 200PLN wiec tragedii nie ma.

Zdjecie tego bałaganu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jestem już po rozebraniu gaźnika na cześci pierwsze. Diagnoza następująca: Do wymiany membrana , przepustnica gazu i uszczelki. Będę próbował odratować dyszę i rozpylacz na pewno będę go musiał wykręcić bo komora pływaka była cała w jakimś syfie a na alu obudowie zaczęło coś rosnać jak by wapień Shocked Gaźnik narazie wyczyszczę i niech czeka zobaczymy jak tam ten z rowerka mam nadziej że lepiej Cool
PS. Ma ktoś jakiś pomysł jak poradzić sobie z tą naroślą , odkamieniacz czy tylko mechanicznie??

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Pią 18:09, 13 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:14, 15 Lut 2015    Temat postu:

Nigdy nie miałem tak utlenionego gaźnika ale wydaje mi się ze dzień lub parę dni w odkamieniaczu (chyba cilit chłopaki polecali) powinno pomóc...

W takim stanie gaźnik to wyjęcie dyszy mieszalnika to raczej rzecz obowiązkowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:06, 15 Lut 2015    Temat postu:

Od wczoraj gaźnik leży w cilicie... A elementy metalowe z korozją w coli Smile

Za kilka dni zobaczymy czy da radę jutro wezmę się za mycie reszty benzyną.

Edyta.

Gaźnik w sumie odratowany. W przyszłości muszę dokupić do niego membranę przepustnice gazu. I będzie zapasowy na wszelki wypadek.

Dzisiaj udało mi się rozpiąć koło. Wolnobieg nie chciał za bardzo współpracować z kluczem. Skończyło się na rozebraniu go i wkręceniu w imadło.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Śro 18:24, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:50, 18 Lut 2015    Temat postu:

Dzisiaj ruszyłem z remontem rowoweru.

Na pierwszy ogień oględziny i przegląd tego co mam i mogę podmienić a czego potrzebuje. Okazało się że brakuje mi tylko 1 linki na przód reszta jest.. Gaźnik TK bardzo brudny ale za to w świetnym stanie Cool Z racji że nie miałem siły już walczyć z poważnymi rzeczami jak koło zacząłem od sprawdzenia oświetlenia... wykręcenia tylnej lamy i zaklejeniu pęknięcia i pryśnięcia zżółkłego plastiku na biały mat... Dalej demontaż baku wstępne mycie jednak okazano się czeka mnie więcej pracy bo nie domył się tak jak chce... Rower z 98r.. generalnie po złożeniu koła i silnika gruntowne mycie z racji że jestem detlierem musi być wszystko jak nowe Twisted Evil kilka zdjęć z dzisiejszej pracy...

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

PS. Jeśli nie ma 20 w okienku na głowicy to holender??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Śro 22:54, 18 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:45, 20 Lut 2015    Temat postu:

Bez 20 to holender.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:58, 01 Mar 2015    Temat postu:

Trochę pracy i serce już włożyłem w rower i są pierwsze efekty.

Dotychczasowe prace objęły:
-Zmianę felgi na dobrą
- wymiana dętki
-Redukcja luzów na konusach
-Czyszczenie gaźnika TK (chodzi ale rozpylacz do czyszczenia)
-Wymiana żarówek
-Ogólne mycie i czyszczenie rowerka + wstępna polerka lakieru
-Montaż filtra paliwa
-Montaż sprawnych linek na tył (ale są mega długie chyba od tandema lub 3 kołowca)
-Demontaż stopki czyszczenie podładowanie i malowanie na czarno
-Montaż licznika - Sigma
-Wymiana tłumika i dekopresatora
-Prowizoryczny stabilizator kierownicy
Tak obecnie wygląda:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Zrobiłem już pare km rowerkiem. Ogólnie bardzo fajnie się jeździ, rowerek na silniku rozpędza się do 25-26km/h wiec chyba w normie. Jak zaczyna ciągnąć czasami troszkę szarpie nie wiem to wina sprzęgła?? Generalnie czuć moment w którym rower zaczyna ciągnąć.

Obecnie jestem na etapie mycia łańcucha - moczy się w nafcie. I doprowadzaniu obudowy magneta z szarpakiem do ori stanu czyli czarny z białym napisem. Przy okazji wymiana sznurka w szarpaku bo był jakiś dziwny i zaczął pękać.

Z planów na najbliższy czas :
-Wymiana wolnobiegu bo ten ma straszny luz i strzela
-Zakupy u Jopaska (linki jakieś brakujące pierdoły i guma bagażnika)
-Wymiana tylnej opony na Kendę 40-590


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:08, 02 Mar 2015    Temat postu:

Wszystko mam jak coś pisz dorzucę do paczki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:03, 10 Mar 2015    Temat postu:

Witam ponownie. Rower w 90% odratowany i przygotowany do sezonu. Ostatnio prace poszły do przodu po przyjściu paczki od Jopaska (THX) gdzie kupiłem praktycznie wszystko czego mi brakowałoCool

Dalsze prace przy rowerze to

-Wymiana linek na ori + upinanie ich w ori uchwyty i maskownice naprawdę dobrze to wygląda nic nie wisi i nie rzuca się w oczy pełna estetyka
-Wymiana wolnobiegu (nareszcie cisza przy pedałowaniu)
-Mycie i smarowanie łańcucha (cały napęd chodzi cichutko i sztywno )
-Wymiana tylne lichej opony na kendę 40-590
-Montaż uchwytu szarpaka
-Montaż tabliczki z widocznymi oznaczeniami na manetkę
-Pomalowałem osłonę magneta na czarny mat (silnik zaczyna przypominać ori) czekam aż moja kobieta pomaluje napis na białoVery Happy
-Troszkę poprawiłem osłonę łańcucha
-Wymieniłem linkę szarpaka

Zdjęcia na przedstawiają stan obecny mojego Spartameta

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli chodzi o dalsze plany to teraz planuje zająć się nim wizualnie oraz dokupić dzwonek i sakwę jednostronną, inne dodatkowe oświetlenie w perspektywie dalszej planuje odnowić błotniki i bagażnik z zachowanie ori kolorów.

Podsumowując wszystkie koszty wyszedł w pieniądzach za które kupił bym ,,sprawny" rower chodź nadal z tych tańszych a tu wiem co mam wszędzie zajrzałem wszystko co widziałem że wymaga wymiany, wymieniłem wiec liczę na kilka lat bezawaryjnej jazdy. Plusem jest to że mam 2 silnik na części w razie W i sprzedając wszystko chyba i tak zwróciła bym mi się inwestycja wiec nie tak źle Rolling Eyes

A od dzisiaj zaczynam wybierać się na dalsze wycieczki ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Wto 18:10, 10 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coolerss




Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 85
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tuchola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:16, 10 Mar 2015    Temat postu:

Piękny rowerek! Porównując pierwsze fotki z obecnymi widać wkład pracy, serca i oczywiście kasy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:23, 14 Mar 2015    Temat postu:

Rower już mam jakiś czas a ciągle ciągnie żeby coś przy nim pogrzebać i tak:

-Zamontowałem dodatkowe przednie oświetlenie bo ori to raczej pozycyjne jeździć na tym ciężko. Wpadła lampa Nitefighter BT40S
-Obudowa szarpaka doczekała się białego napisu i w końcu to normalnie wygląda Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Edyta:

Przeczyściłem rozpylacz ale i tak jeszcze coś jest nie tak na zimnym i tak sprzęgło ciągnie
[link widoczny dla zalogowanych]
Kupiłem męską ramę z błotnikami w niezłym stanie i Axą z kluczykiem blokada już siedzi na rowerze błotniki wykręcone trochę je przepoleruje i założę a rama może na przyszły sezon w jakimś ciekawym malowaniu Smile
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez boss dnia Czw 15:23, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boss




Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sulmierzyce - Łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 01 Kwi 2015    Temat postu:

I tak zarażony rowerkami z Sachsem kupiłem rowerek dla mojej drugiej połówki.

Zakup spontaniczny, remontowałem silniczek i szukałem ramy. Zadzwoniłem do człowieka od którego kupiłem ramę męską czy może ma damską uzbrojoną i dowiedziałem się że ramy nie ma ale ma Sparte DLX damską z silniczkiem do przejrzenia za 600zl. Rower prosto z Holandi wyciągnięty przy mnie z busa. Silnik nie palił ale jak coś to załatwi wszystkie części do uruchomienia. Stan ramy/lakieru dobry do wyczyszczenia. Szybki przegląd silnika - wynik brak iskry , podmianka cewki (miałem drugą) nowa świeca i zapalił od strzału. Wymaga generalnego przeglądu ale myślę że w tych pieniądzach to dobry zakup Rolling Eyes Tak się prezentuje (dużo lepiej jak mój po zakupie)

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vikinger




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:52, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Przepraszam, że w Twoim temacie, ale ja tydzień temu również zakupiłem rower dla mojej połówki. Kupiłem łabądka 1993r. z elektrostarterem(działa) i ze złamanym cięgnem gazu(25 pln już wymienione), poza tym stan wizualny bardzo dobry, przejechałem 12 km i jechał. Coś szumi w kole przy wyższych prędkościach, ale dałem za niego 420 PLN.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:34, 02 Kwi 2015    Temat postu:

no to zaplaciles za pol tylnego kola bo nowa felga kosztuje prawie 800zl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin