Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odrestaurowanie Spartamet
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 21:43, 06 Sie 2010    Temat postu:

Nie. Ma kolega do dyspozycji miernik uniwersalny? Jaki moduł, czerwony czy niebieski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:49, 06 Sie 2010    Temat postu:

Byłem teraz sprawdzic zeczywiscie nie ma iskry po odlaczeniu kabli od modulu jak pisze ringo51,po podlaczeniu przez chwilke pojawila sie.Modul niebieski miernik mam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:52, 06 Sie 2010    Temat postu:

ringo51,Koledzy co mam zmierzyc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:54, 06 Sie 2010    Temat postu:

I to jest zastanawiajace,ze po chwili odczekania pojawia sie na chwile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 22:03, 06 Sie 2010    Temat postu:

Może to coś kol. pomoże, za chwilę wkleje schemat tylko go obrobie. Nie wiem czy uda mi się jeszcze dzisiaj uda pomierzyć oryginalną cewkę i podać parametry w bardziej ludzkim języku.

De tweede test is het doormeten van de ontstekingsspoel met een Ohm-meter.

1 = Electronische module (CDI)
2 = Ontstekings spoel
3 = Carburateur

De E-start spoel heeft nog een extra aansluiting voor het laden van de accu.

Er zijn twee types spoel die verschillend doormeten.

MOTOPLAT
Zwarte spoel met rode CDI PRUFREX
blauw/grijs/rood spoel met blauwe of zwarte CDI
a = geel a = zwart
b = blauw b = rood
c = rood c = blauw

Als de rode en blauwe draad verwisseld zijn is er geen vonk maar de spoel of CDI zal niet kapot gaan.
De aansluitingen zijn aangegeven bovenop de CDI

Meetwaarden voor MOTOPLAT
draad b naar metalen kern = 100-150 Ohm
bougiekap naar metalen kern = 2750 Ohm

Meetwaarden voor PRUFREX
draad b naar draad c = 800-1000 Ohm
draad b naar draad a = 800-1000 Ohm
bougiekap naar draad a = 2750 Ohm
De derde en laatste test als er geen vonk is is het uitwisselen van onderdelen met een werkende motor.
Schemat do powyższego opisu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pią 22:15, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:10, 06 Sie 2010    Temat postu:

Ok dzieki ,czekam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:24, 06 Sie 2010    Temat postu:

Drugiego badania jest pomiar cewki zapłonowej z metra ohm.

1 = Elektroniczny moduł (CDI)
2 = Cewka zapłonowa
3 = gaźnika

Cewki E-start ma dodatkowe gniazdo do ładowania baterii.

Istnieją dwa różne rodzaje cewki przez pomiar.

MOTO PLAT
cewki CDI czarny z czerwonym PRUFREX
niebieski / szary / czerwony lub czarny z niebieskim cewki CDI
= = żółty czarny
b = b = niebieski, czerwony
c = c = czerwony niebieski

Jeżeli czerwony i niebieski przewód są odwrócone, nie ma iskry, ale cewki lub CDI nie złamie.
Połączenia są podane na górze CDI

Wartości Motoplat
b drutu metal core = 100-150 Ohm
iskry na metal core = 2750 Ohm

Wartości PRUFREX
Wire To Wire b c = 800-1000 ohm
Wire To Wire 800-1000 Ohm = b
kabel ze świecy na = 2750 Ohm
Trzeci i ostatni test, jeśli nie iskra jest wymiana części z pracy silnika.
Schemat do opisu powyższego:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:25, 06 Sie 2010    Temat postu:

Tak to prztłumaczyły Google

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 22:58, 06 Sie 2010    Temat postu:

Oporności cewki niebieskiej PRUFREX mierzone miernikiem mieszczą się w wynikach podanych powyżej:
Czarny- czerwony= 854 om.
Czarny- fajka = 2,75 kom.
Czarny- niebieski = niezmieżalny ok.0 om.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pią 23:01, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:01, 06 Sie 2010    Temat postu:

Miernikiem da się sprawdzić samą cewkę, moduł najlepiej przez podmiankę, lub wykluczenie pozostałych części. Cewka może mieć też przebicie np. po rozgrzaniu, jak ostygnie to znowu działa, więc test miernikiem nie zawsze zda egzamin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:12, 06 Sie 2010    Temat postu:

Nie należy też ciągnąć za szarpankę, jeżeli w fajce nie ma świecy i nie jest ona podłączona do masy, bo można uszkodzić moduł, choć po jednym razie nic nie powinno się stać. (piszę tak dla przestrogi)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HCBartek dnia Pią 23:13, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 23:44, 06 Sie 2010    Temat postu:

W obydwu postach HCBartek ma 100% rację . Miernikiem da się sprawdzić jakieś konkretne uszkodzenia. Mam nadzieje, że szczelina pomiędzy rdzeniem cewki a magnetem jest ok.
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pią 23:45, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:49, 07 Sie 2010    Temat postu:

Dziękuje za informacje,dzisiaj jak dam rade postaram to pomierzyć.
Napewno szczelina między cewką a magnetem jest ok ok 2 mm.Tak teraz jak siedzę to wydaje mi się,że jak by cewka poszła to by wcale nie było iskry(a tu jest przez jedno pociągnięcie szarpanki,a potem muszę odczekać pewien czas zaby znowu się pojawiła??)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:31, 07 Sie 2010    Temat postu:

Szczelina między cewką a magnetem powinna wynosić 0,4mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekawo




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupca wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:35, 07 Sie 2010    Temat postu:

Tak jest od początku tzn. te 0,2mm,to może być przyczyną usterki modułu lub cewki.?
Teraz po zwiększeniu do 0,4mm jest tak samo tzn.nie ma iskry.
Wydaje mi się że ktoś tu pisał ,że mniejsza przerwa może być to nawet lepiej(jeśli wał nie ma nadmiernego luzu,chodzi o dzielony wał żeby magneto nie ocierało się o cewke. A tak u mnie nie jest w każdym punkcie obwodu jest to 0,2mm)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 5 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin