Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tylne koło obraca sie po odpaleniu silnika na wolnych obrota
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mcgyver




Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:34, 13 Sie 2018    Temat postu: Tylne koło obraca sie po odpaleniu silnika na wolnych obrota

Koledzy kilka dni temu kupiłem rower (tandem) sparta z silnikiem Sachs. Silnik i rower działa bardzo ładnie zapala praktycznie od pierwszego pociagniecia za szarpak. Zastanawiam mnie tylko to ze przy odpaleniu na wolnych obrotach jak rower stoi z podniesionym tylnym kołem na stopce zaczyna sie ono obracac. Ruch nie jest bardzo szybki koło mozna zatrzymac reka ale czy tak powinno byc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:05, 13 Sie 2018    Temat postu:

Może jałowe obroty silnika masz za wysokie?
Zmniejsz trochę, tak aby nie gasł i wtedy zobacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mcgyver




Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:16, 13 Sie 2018    Temat postu:

A moglbys mi podpowiedziec jak to zrobic ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muzior




Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgierz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:50, 13 Sie 2018    Temat postu:

Jak zdejmiesz osłonę cięgien na gaźniku to przy cięgnach linek masz małą srebrną śrubkę. Kręcąc śrubokrętem w prawo (ze wskazówkami zegara) zwiększasz obroty, a odwrotnie zmniejszasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mcgyver




Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hajnówka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:51, 13 Sie 2018    Temat postu:

ok dzieki za podpowiedź wieczorem sprawdze i dam znać. Czyli po odpaleniu silnika i podniesieniu roweru koło nie powinno sie samo obracac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:43, 13 Sie 2018    Temat postu:

Delikatnie może, bo mimo wolnych obrotów olej w skrzyni krąży i popycha koło.
Ale jak dotkniesz ziemi, to od razu się zatrzymuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 13 Sie 2018    Temat postu:

miro napisał:
Delikatnie może, bo mimo wolnych obrotów olej w skrzyni krąży i popycha koło.
Ale jak dotkniesz ziemi, to od razu się zatrzymuje.


niby w jaki sposób olej miał by koło popychać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:44, 14 Sie 2018    Temat postu:

Mogę się mylić, ale podobnie mam w automacie.
Wolne obroty, a w poziomym terenie samochód jedzie.
Dopiero jak dam na luz, to stoi w miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:03, 14 Sie 2018    Temat postu:

w skrzyni automatycznej tak jest ale tutaj nie ma prawa tak być , sprzęgło jest odśrodkowe czyli wraz ze zwiększaniem obrotów zaczyna działać,
ja są dobrze obroty ustawione to koła nie ma prawa nawet drgnąć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:07, 15 Sie 2018    Temat postu:

I na dodatek sprzęgło odśrodkowe znajduje się w skrzyni korbowej, czyli po drugiej stronie przegrody z olejem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:00, 21 Sie 2018    Temat postu:

Jednym słowem koło nie ma się kręcić na wolnych obrotach. Jak się podniesie koło nie ma prawa ciągnąć już od razu bo takto oznacza to że sprzęgło już łapie/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 13:42, 24 Sie 2018    Temat postu:

Jopasek napisał:
Jednym słowem koło nie ma się kręcić na wolnych obrotach. Jak się podniesie koło nie ma prawa ciągnąć już od razu bo takto oznacza to że sprzęgło już łapie/


czyli co zrobić by tak było jak opisujesz ?/ U mnie było tak, że lekko trącało i się obracało coraz szybciej po postawieniu na ziemię zatrzymywało się .
Pytam bo rozbieram silnik, wiec mogę poprawić i z pewnością sprawdzę sprzęgło.
Rozebrałem cały rowerek, kupiłem miesiąc temu, niestety jestem z tych co lubią wiedzieć na czym jeżdżą,.... zanim pokochają Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:38, 25 Sie 2018    Temat postu:

rozbierz pokaz jak wygląda sprzęgło, spotkałem się z ogromem sytuacji że rowery przywiezione z NL miały podkręcone obroty jałowe ze względu na zatkaną dyszę wolnych obrotów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:44, 25 Sie 2018    Temat postu:

Dokładnie to chodzi o kanalik, którym napływa mieszanka w czasie wolnych obrotów bo "dysza wolnych obrotów" w jej klasycznym rozumieniu w naszych gaźnikach nie występuje.
Osobiście stawiam na podkręcone wolne obroty bo mało prawdopodobne jest, żeby sprężyna ściągająca sprzęgło była rozciągnięta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Feniks




Dołączył: 03 Sie 2018
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 21:58, 26 Sie 2018    Temat postu:

apogeum napisał:
rozbierz pokaz jak wygląda sprzęgło, spotkałem się z ogromem sytuacji że rowery przywiezione z NL miały podkręcone obroty jałowe ze względu na zatkaną dyszę wolnych obrotów


Witam kolegów,
rozebrałem swojego SpartaMet na czynniki pierwsze :
bardzo proszę o ocenę mojego sprzęgła,
[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych]

czy okładziny jeszcze starczą na jakiś czas ?, wiem że nowe mają 0,8mm.
Łożysko przy koszyku ma lekko wyczuwalny boczny luz drugie jest ok.
Jak to możliwe, chciałbym zostawić, bo mam większy problem.
Nie bardzo wiem co zrobić z cylindrem w karterze Sad
[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych]
czy ten stan nadaje się do szlifowania ?
Tłok do wymiany już był założony "C"
[link widoczny dla zalogowanych];[link widoczny dla zalogowanych]

reasumując lekko umoczyłem, za długo nie pojeździłem a SpartaMet miał do tego ciągnąć lekką przyczepkę /dziecięcą/ na ryby. O dziwo dwa razy to zrobił i to pod górkę.
Macie koledzy jakąś sensowną podpowiedź.
pozdrawiam Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin