Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rocznik
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:38, 01 Lip 2012    Temat postu:

ringo51 napisał:
Patrzysz od strony wylotu spalin czy z przeciwnej strony. Od wylotu spalin to wrzesień 1999. Podaj model silnika. Będzie 399 lub 499 do odczytania na cylindrze przed korkiem wlewu oleju. Silniki w wersji niemieckiej również są oznaczane zazwyczaj jednym słoneczkiem, a drugie które podajesz może oznaczać końcówkę wersji z oznaczenia, z której odczytałeś tylko 99. Podaj gdzie są umieszczone cechy.


Czyli silnik przedstawiony na foto w drugim poście jest w wersji niemieckiej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:36, 01 Lip 2012    Temat postu:

dokladnie nie wiadomo gdyz na fotce jest pokazane miejsce rocznika silnika
wersje niemiecka sprawdasz na stronie kadluba od strony kola zamachowego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 9:53, 01 Lip 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Wersja holenderska - prostokąt bez napisu. Wersja niemiecka - na prostokącie widnieje cyfra "20"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:59, 01 Lip 2012    Temat postu:

Dzięki niebiosom przynajmniej tu niespodzianki nie było. Prostokąt czysty - znaczy wersja NL. Ale ten mój rowerek to składak jakiś jest. Na ramie trochę poniżej miejsca gdzie wchodzi kierownica nabite jest NL S0006 czyli rok 2006. Na spodniej części zbiornika paliwa jest coś w rodzaju kółka-po obwodzie cyfry od 1 do 12, strzałka skierowana na 11. W środku cyfra 7-pionowa kreska wysokości cyfry-cyfra 6. Przez analogię z oznaczeniem rocznika silnika mniemam, że zbiornik jest z roku 1976. Ale nic to, po potraktowaniu środkiem czyszczącym wygląda prawie jak nówka.
Na silniku w "słoneczku" wybite 93 czyli wiadomo - jest to 1993. Też nic to bo nie jest zajechany i brzmi jak pszczółka. Po wymianie błotników (jutro mam nadzieję) drobnych zaprawkach i polerce ramy rowerek będzie niczego sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 16:20, 01 Lip 2012    Temat postu:

Czyli silnik posiada zintegrowaną z cylindrem głowicę. Jeśli bez dekompresatora to typ 299. Jeśli z dekompresatorem to 399. Jednak jest mały problem ze zbiornikiem paliwa. Nie sugeruj się rokiem 1976......... bo tak jak cała reszta, musi o co najmniej o 10 lat młodszy, gdyż właśnie w drugiej połowie lat osiemdziesiątych ub. wieku, pierwsze egzemplarze rowerów z silnikiem ujrzały światło dzienne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:33, 01 Lip 2012    Temat postu:

Silnik 301/A z dekompresorem typ 399. Zbiornik paliwa to "mniemałem" bo w konfrontacji z danymi jopaska dot. rocznika to 1976 dziwnie wyglądało. Ważne że po doczyszczeniu nawet mojej koleżance małżonce się spodobał. Wcześniej oczywiście płukanie, kupa paprochów wyleciała ale wcześniej zdążyły oczywiście zatkać gaźnik - też czyszczenie po raz drugi. Wiem, wiem filtr papierowy jutro załatwiam sprawę.
I może w końcu się porządnie rowerkiem przejadę i żonę przyuczę (niech w końcu powie że też chce rowerek) bo tylko raz wyjechałem na ulicę po 50m zatkał się gaźnik i musiałem wracać na pedałach a właściwie zjechałem bo z górki było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin