Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

olej w przekladni
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:52, 19 Sie 2011    Temat postu: olej w przekladni

brak lub niski stan oleju w przekladni moze byc przyczyna awari silnika ,nie chlodzona os kosza sprzegla nagrzewa sie do tego stopnia ze uplastycznia element uszczelniajacy symeryngu i sciskajaca go sprezynka rozcina go po osi obrotu ,mam wlasnie w chwili obecnej taki silnik u siebie w naprawie ,wiec panowie pilnujcie oleju ,korelk przezroczysty utrzymujcie w czystosci a z tymi szarymi to niestety trzeba odkrecic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marecki900




Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:23, 22 Sie 2011    Temat postu:

Kto smaruje ten jedzie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Śro 22:18, 14 Wrz 2011    Temat postu: Re: olej w przekladni

stan2300 napisał:
brak lub niski stan oleju w przekladni moze byc przyczyna awari silnika ,nie chlodzona os kosza sprzegla nagrzewa sie do tego stopnia ze uplastycznia element uszczelniajacy symeryngu i sciskajaca go sprezynka rozcina go po osi obrotu ,mam wlasnie w chwili obecnej taki silnik u siebie w naprawie ,wiec panowie pilnujcie oleju ,korelk przezroczysty utrzymujcie w czystosci a z tymi szarymi to niestety trzeba odkrecic

Stan, a co w takiej sytuacji ma powiedzieć simmering od strony magneta. Jakby nie patrzeć, warunki pracy ma jeszcze mniej przyjazne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mervin




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:32, 15 Wrz 2011    Temat postu:

Wniosek z tego taki, że jak simmering od strony magneta jest sprawny, to ten od strony skrzyni korbowej tym bardziej. Czy aby napewno? To jest ważne, gdyż pozwala w diagnostyce silnika przejść pewien etap bez konieczności rozbierania silnika i prewencyjnej wymiany simmeringów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
podmiejski




Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 572
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:22, 30 Gru 2011    Temat postu:

Haha...silnik jest prosty ale aż tak prostych zasad na pewno nie ma Smile
Wniosek zaliczam do "pobożnych zyczeń"
Może być Noworocznych SmileSmileSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasaqwerty




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:09, 30 Sie 2012    Temat postu:

Witam podczas jazdy cos klekocze w przekladno muślę że to niski poziom oleju jaki olej mam tam wlać .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Czw 22:24, 30 Sie 2012    Temat postu:

Wykręć korek wlewu oleju i zobacz czy przez otwór wlewu będzie widoczny olej. Najlepiej wymień cały olej. Kup dowolny przekładniowy 80W90 Gl-4 lub Gl-5. Wlewaj najlepiej strzykawką. Przy wymianie wejdzie ok. 70ml. Wlewasz do pierwszego zwoju gwintu widocznego wewnątrz otworu wlewu. Jednak "klekotanie" może powodować całkowicie inny powód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasaqwerty




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:34, 30 Sie 2012    Temat postu:

Dieki za odp jutro pujde kupic olej . Na stacji paliw dostane taki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Czw 22:42, 30 Sie 2012    Temat postu:

Na każdej stacji można dostać oczopląsów od przyglądania się wystawionym olejom. Jeśli ubytek masz nie wielki to wystarczy, że tylko uzupełnisz brak. Jeśli wejdzie więcej niż kilka mililitrów, to musisz się liczyć z demontażem silnika i wymianą simmeringów i pierścienia tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasaqwerty




Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:14, 30 Sie 2012    Temat postu:

Odkręciłem śrubę od oleju i jest go odpowiednia ilość jaki kolor powinien mieć olej bo ten ma taki mętły i ciemny kolor.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:13, 31 Sie 2012    Temat postu:

Marecki900 napisał:
Kto smaruje ten jedzie:)


Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do jakości oleju to go wymień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Junkers




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:10, 06 Sty 2013    Temat postu:

Przepraszam za odkopanie tematu, ale jaki olej polecacie do przekładni bo też będę musiał wymienić.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HCBartek




Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 657
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 4:55, 06 Sty 2013    Temat postu:

To jest lista olejów jakie zaleca producent:
SACHS Transmissieon oil
KROON 80W90GL5
EUROL 80W90
SHELL-SPIRAX MB90 lub SHELL-SPIRAX HD90
TEXACO Geartex TP-B SAE 85 W-90
BP Energear Hypo SAE-90 lub BP Energo-Hypogear 90-EP
BP Energear FE 80 W 90 lub BP Multigear - FE80 W/90 EP
CASTROL EPX 90

ale równie dobrze możesz zalać hipol 80W90


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 9:17, 06 Sty 2013    Temat postu:

Tak jak radzi HCBartek. Pytaj o olej przekładniowy 80W90 GL4 lub 80W90 GL5. Popatrz na ceny, a do nazwy się przyzwyczaisz. Można spotkać oleje w butelkach 0,5l.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asik85




Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:50, 06 Sty 2013    Temat postu:

To nie jest silnik wyczynowy tak że spokojnie wystarczy mu Hipol
Kto smaruje ten jedzie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin