Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawidłowe uzupełnianie oleju w przekładni.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:54, 21 Lip 2018    Temat postu: Prawidłowe uzupełnianie oleju w przekładni.

Proszę o sprecyzowanie jak prawidłowo powinno się uzupełniać olej w przekładni, bo w różnych wątkach na forum nie wspomina się o pozycji pionowej roweru a na stronie

[link widoczny dla zalogowanych] :

Cytat:
Sprawdzenie poziomu oleju jest bardzo prosta czynnością, silnik musi pracować co najmniej 2 min na wolnych obrotach. Silnik wraz z rowerem musi być w pozycji pionowej. należy odkręcić przezroczysty lub szary korek (patrz zdjęcie) za pomocą płaskiego szerokiego śrubokrętu. Jeśli teraz zobaczyć olej i jest on do początku gwintu jest dobrze, jeśli nie widać oleju jest mniej, nie oznacza to od razu remontu silnika, ale trzeba natychmiast uzupełnić olej i sprawdzać czy nie ubywa.


Czyli mam rozumieć, że rower ma stać kołem przednim PIONOWO do góry?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nonez




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 117
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk - Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:36, 21 Lip 2018    Temat postu:

Źle rozumujesz.
Poziom oleju sprawdzamy na ciepłym silniku, w normalnej pozycji roweru - POZIOMEJ.
Wpis na stronie Jopaska odnosi się do zimnego silnika, który trzeba rozgrzać w PIONIE , przez dwie minuty na wolnych obrotach, opuścić do POZIOMU i sprawdzić poziom oleju (do pierwszego gwintu w otworze na korek).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:53, 21 Lip 2018    Temat postu:

Teraz jest to jasno i zrozumiale napisane.
Tak z ciekawości, dlaczego silnik trzeba rozgrzewać w pionie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nonez




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 117
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk - Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:31, 21 Lip 2018    Temat postu:

Wpis na stronie Jopaska jest tłumaczeniem z "Sachs Reparatie-handleiding v1.0.pdf" lub "Sachs Reparatie-handleiding v1.7.pdf"
Tak zalecał Motoservice Sachs.
Według mnie, rozgrzewanie w pionie właściwe jest dla silników, które są unieruchomione przez długi czas, np.: w okresie zimowym.
Pionowe rozgrzewanie powoduje szybkie i skuteczne smarowanie wszystkich części składowych przekładni i dokładny pomiar poziomu oleju.
Ja używam rower na co dzień więc, jak zaistnieje potrzeba, sprawdzam poziom oleju jak wrócę z trasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:12, 21 Lip 2018    Temat postu:

Ten wpis, porada powinna być poprawiona, bo jest nie jednoznaczna i wprowadza w błąd.
Żona trzymała rower w pionie, a ja dolewalem oleju do pierwszego zwoju.
Można się ze mnie śmiać, ale według w/w opisu tak to wynikało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miro dnia Sob 21:13, 21 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Breżniew




Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OLECKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:31, 21 Lip 2018    Temat postu:

nonez napisał:
Źle rozumujesz.
Poziom oleju sprawdzamy na ciepłym silniku, w normalnej pozycji roweru - POZIOMEJ.
Wpis na stronie Jopaska odnosi się do zimnego silnika, który trzeba rozgrzać w PIONIE , przez dwie minuty na wolnych obrotach, opuścić do POZIOMU i sprawdzić poziom oleju (do pierwszego gwintu w otworze na korek).

Kolego skąd taki pomysł by sprawdzać w poziomie? Co przez to rozumiesz? Rower ma leżeć? Stać na stopce bocznej?
Poziom oleju jak zresztą w innych jednośladach zawsze się sprawdza gdy pojazd jest postawiony na kołach w pionie. Co do rozgrzewania silnika to zależy jak zalecił producent.
Jeśli korek jest przezroczysty to prawidłowy poziom oleju widać po kolorze korka. Jak jest ciemny to jest ok. Jak sie swieci to trzeba dolac styrzykawką olej. Olej ma być o odpowiedniej lepkości i do przekładni hipoidalnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:44, 22 Lip 2018    Temat postu:

No to jak w końcu?
W poziomie czy w pionie ma być rower?

Cytat:
Poziom oleju jak zresztą w innych jednośladach zawsze się sprawdza gdy pojazd jest postawiony na kołach w pionie.

Sporo silników przeszło przez moje ręce, ale ze sprawdzaniem w pionie spotykam się pierwszy raz.

Dla ścisłości, jak rozumuje pion i poziom, to rower w naturalnej pozycji do jazdy, znajduje się w pozycji poziomej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Breżniew




Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OLECKO
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:13, 22 Lip 2018    Temat postu:

miro napisał:
No to jak w końcu?
W poziomie czy w pionie ma być rower?

Cytat:
Poziom oleju jak zresztą w innych jednośladach zawsze się sprawdza gdy pojazd jest postawiony na kołach w pionie.

Sporo silników przeszło przez moje ręce, ale ze sprawdzaniem w pionie spotykam się pierwszy raz.

Dla ścisłości, jak rozumuje pion i poziom, to rower w naturalnej pozycji do jazdy, znajduje się w pozycji poziomej.

I tu jest pewnie pies pogrzebany. Każdy inaczej rozumie pozycję w pionie i poziomie. Niemniej chodzi o pozycję pojazdu stojącego na kołach a nie na stopce bocznej czy centralnej. rower wyprostowany jak do jazdy.

Przez wiele lat jeżdżę motocyklami od demoludów po nowoczesny sportowy motocykl japoński i we wszystkich serwisówkach bylo w pionie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nonez




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 117
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk - Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:56, 22 Lip 2018    Temat postu:

POZIOM oznacza rower stojący na kołach w naturalnej pozycji do jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:31, 22 Lip 2018    Temat postu:

nonez napisał:
POZIOM oznacza rower stojący na kołach w naturalnej pozycji do jazdy.


Czyli warto poprawić wpis na stronie kolegi jopasek.
Może zamiast pion i poziom, co jest mylące w przypadku roweru napisać, że ma stać na kołach tak jak do jazdy.

Dobrze, że nie widzieliście jak komicznie wyglądało nalewanie oleju, kiedy żona trzymała rower z przednim kołem do góry.
Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:46, 24 Lip 2018    Temat postu:

Poziom oleju należy sprawdzać gdy rower stoi na kołach i nie jest przechylony na boki.
Co do stawiania roweru na tylnym kole -przednie w górze, tzw. pion- i to jeszcze z pracującym silnikiem to proszę uwzględnić, że zacznie wyciekać paliwo z gaźnika otworem przelewowym oraz przypuszczalnie będzie wyciekał olej z przekładni kanałem odpowietrzającym, bo takowy jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:16, 24 Lip 2018    Temat postu:

Cenne uwagi piszecie przedyktuje wpis Smile co by był bardziej jasny i intuicyjny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:08, 24 Lip 2018    Temat postu:

Żeby całkiem uściślić wątek wymiany oleju, to proszę o info kiedy używa się odpowietrznika oleju?
W trakcie nalewania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nonez




Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 117
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk - Mazury
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:20, 24 Lip 2018    Temat postu:

Odpowietrznika nie używa się, odpowietrznik sam się używa kiedy jest potrzeba.
Odpowietrznik wyrównuje ciśnienia między komorą przekładni a otoczeniem silnika.
Ten kto rozbierał silnik to widział umiejscowienie kanału powietrznego i wie jak to działa.
Jeśli w czasie składania silnika używa się mas uszczelniających na gładzie stykowe połówek bloku to trzeba uważać aby nie zatkać kanału odpowietrzacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro




Dołączył: 07 Lip 2018
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:39, 24 Lip 2018    Temat postu:

Miejsce odpowietrzania to śruba, to jak się sam używa?
Albo jest wkręcona i wtedy nic się nie odpowietrzy, albo jest popuszczona i wtedy zadziała jako odpowietrznik.
Samo by działało, gdyby była to mechaniczna wersja odpowietrznika, a nie jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin