Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup używanego roweru poradnik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwd




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:23, 15 Mar 2014    Temat postu: Zakup używanego roweru poradnik

Witam to mój pierwszy post na forum i proszę o wyrozumiałość i być może głupawe pytania. Tak ogólnie to mam trochę wiedzy technicznej ale z sinikami Sachs i Holendrami nie miałem do tej pory do czynienia. Chcę kupić sobie taki rowerek, ale po kilku dniach czytania postów na forum mam trochę mętlik w głowie i chciałbym uzyskać trochę informacji od doświadczonych w tej materii kolegów. Chodzi o to aby nie kupić złomu i nie przepłacić. Poszukuję holendra z silnikiem spalinowym w dobrym stanie a jestem z Koszalina. Jeżeli koledzy mi pomogą to może powstanie poradnik typu "kupujemy rower z silnikiem sachs"
moje pytania to :
1. Jak długo wytrzymują te silniki bez remontu, i jak poznać stan silnika. jakie elementy zużywają się najszybciej. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku o dobrej kondycji.
2. Jakie są koszty napraw np. układu tłok cylinder, wału, wymiana łożysk i uszczelniaczy itp.
3. Który gaźnik jest lepszy bing czy TK, jak je odróżnić i zdiagnozować stan techniczny.
4. Jaka jest żywotność sprzęgła odśrodkowego, jakie są koszty naprawy.
5. Jakie są moduły jak je rozróżnić jak wpływają na pracę silnika i prędkość.
6. Może dałoby radę sporządzić listę części zamiennych najczęściej potrzebnych przy remoncie i ich charakterystyki np. zestaw łożysk z cenami, zestaw uszczelniaczy z cenami, zestaw naprawczy tłok z cenami i wymiarami, cylinder cena, sprzęgło cena, gażnik cena itp.
7. Bardzo ważne pytanie ile można dać za taki rower. Bo 2500 zł jak widzę na Allegro za 20 letni rower w nieznanym stanie to chyba przesada. Czytałem jaką walkę toczył chyba bukowiec (na tym forum) dwa lata napraw kupa kasy i się poddał a rower poszedł do sprzedaży. Stąd moje pytania proszę o pomoc a nie odsyłanie do szukajki i przepraszam za swoje lamerstwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:02, 15 Mar 2014    Temat postu:

Odpowiem Ci na pytanie nr7. Kup rower od pewnego sprzedawcy a i z ceną się dogadasz. Najlepiej od kogoś z forum.....ja jestem umówiony z kol Jopasek. Jak chcesz to wbij do niego i reszty dowiesz się ze źródła. Na zakupy z Aledrogo pozwolić sobie mogą wybitni fachowcy......nie dadzą zrobić się w konia i poradzą sobie z problemami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sooroova




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg / Killarney
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:06, 15 Mar 2014    Temat postu:

Kolega Jopasek jest w tych sprawach w pierwszej lidze.
Ja zamowilem rowerek wlasnie u niego i aktualnie czekam cierpliwie.
Jak juz bede szczesliwym posiadaczem, podziele sie swoja opinia. Mozesz tez
podskoczyc do mnie do Kolobrzegu,
to dam ci sie "karnac" Smile
Koszt transportu tez jest do przelkniecia.
Zamawiajac u niego bedziesz mial pewnosc, ze mechanicznie zostanie dokladnie sprawdzony.
Nie wierz w ogloszenia niektorych sklepow w
necie piszacych, ze rower jest "po przegladzie
w serwisie w Holandii". To taka sciema, jak nasze
"ryby prosto z kutra" Smile
Pozdrawiam z Kolobrzegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucjusz46




Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 68
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:16, 15 Mar 2014    Temat postu:

Kolego darekwd!
Po przeczytaniu całego zasobu wiedzy zgromadzonego na forum można uzyskać odpowiedź prawie na wszystkie pytania.
Zachęcam do czytania i jednoczesnego sporządzania notatek, wtedy człowiek staje się prawie niezależny.
Przed rokiem przeprowadziłem remont kapitalny mojego silnika i z jego przebiegu przedstawiłem relację na forum.
Po zapoznaniu się z moimi postami Kol. uzyska odpowiedź przynajmniej na część postawionych pytań.
Dużo praktycznej wiedzy przedstawił na swojej stronie internetowej nasz Kol. Jopasek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwd




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:18, 19 Mar 2014    Temat postu:

Kolego Lucjusz jak pisałem dużo czasu spędziłem na czytaniu różnych witryn w tym tego forum i gdybym nie miał dalej pytań bez odpowiedzi zapewne nie zadawałbym ich. Np. czytałem też kolegi relacje z naprawy dość sporo przydatnych informacji ale o żywotności silnika nic tam nie było. A to przy zakupie używanego sprzętu jest dość ważne przy jak zauważyłem bardzo wysokich cenach części zamiennych. Dlatego te pytania, bo co prawda tyko z opisów ale jednak dotarłem do wielu stron gdzie użytkownicy nie mogli doprowadzić do stanu używalności swoich sprzętów topiąc po drodze sporo gotówki. Nie chcę wtopić kasy a innym może takie porady w jednym miejscu też się przydadzą. A tak nawiasem mówiąc próbowałem odnaleźć sklepy w Holandii sprzedające takie rowery i są tylko z silnikami elektrycznymi. Czyżby nie produkowali już tych z silnikami spalinowymi ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vikinger




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:44, 19 Mar 2014    Temat postu:

Od lat już nie produkują. Choć do niedawna widziałem na sprzedaż nowy silnik 302A za ok. 950 euro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwd




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 19 Mar 2014    Temat postu:

No to mnie zasmuciłeś vikinger zrezygnować z takiego udanego produktu. Co gorsza to teraz już ślepa uliczka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:37, 20 Mar 2014    Temat postu:

Tu znajdziesz wiele odpowiedzi dotyczących cen: [link widoczny dla zalogowanych]

Czego nie znajdziesz pytaj!

Jeżeli czytałeś strony (w tym moją) poświęcone tym rowerkom to wiedział byś że ich już nie produkują (u mnie w dziale Historia jest to napisane).

Jak rozróżnić gaźnik też jest na stronie u mnie.
Jak są moduły,czy ciśnienie robocze też...

Radzę jeszcze raz przeczytać uważnie wszystko - ewentualnie notować i odnajdziesz pytania na wszystkie nurtujące cię pytania...

Co do żywotności silnika, to tak samo jak w samochodzie (jeden przejedzie 300tyś bez remontu inny zrobi 100tyś i będzie wymagał remontu) tak samo w rowerkach zależy od użytkownika, nie ma raczej reguły jak w autach.

Jest tylko jedna zasada im więcej grzebiesz tym więcej problemów masz!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:36, 20 Mar 2014    Temat postu:

prawde prawisz Marcin ja swojego uzytkuje juz od 2000roku zrobilem na nim juz ponad 35tys km a silnik jest z 87roku ,po 16tys nakleilem nowe okladki sprzegla i pierscien tlokowy, kula sie dalej na tych samych lozyskach i uszczelniaczach wiec sprzet jest wspanialy ,po zainstalowaniu filtra paliwa z wkladka papierowa skonczyly sie nawet problemy z zatykaniem sie gaznika ,jedyny problem to zimowa pora nie idzie wylaczyc klmatyzacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:47, 20 Mar 2014    Temat postu:

stan2300.....daj jakiś namiar na ten filter.....co to za cudo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:33, 21 Mar 2014    Temat postu:

Zwykły papierowy filierek bo lepszy od płytkowego jest...

Jak coś będziesz miał taki zamontowany Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 8:23, 21 Mar 2014    Temat postu:

Ok.....dzięki Jopasek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darekwd




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:48, 22 Mar 2014    Temat postu:

Dzięki stan2300 w końcu jakieś konkretne informacje. Strony Jopaska czytałem- bardzo dużo na ich naprawdę ciekawych rzeczy jestem poważnie napalony na taki sprzęt tylko zostaje kwestia kasy. Do kolegi Jopasek mam jeszcze dwa pytania. Kupując rower lepiej wybrać z gaźnikiem bing czy TK, drugie to ciśnienie sprężania jak myślę jak ma mniej jak 7 atmosfer to lepiej szukać innego egzemplarza. Czy dobrze wnioskuję ? I jeszce jedna uwaga. Jeżeli silnik nie zapala a chciałbym okreslić jego stan to czy pomiar ciśnienia sprężania będzie miarodajny. Mierzyć powinno się na rozgrzanym silniku, ale na zimnym będzie wyższe czy niższe jak na ciepłym ? Taka ważna informacja przy zakupie niechodzącego silnika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez darekwd dnia Pon 1:17, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:26, 28 Mar 2014    Temat postu:

Jakiś czas temu przekopałem się przez stromę kol. Jopaska ale nie znalazłem danych dot. nominalnego ciśnienia sprężania. Natomiast są dane o stopniu sprężania i o ile dobrze pamiętam to wynosi on 7,5:1. Jaka jest zależność pomiędzy stopniem sprężania a wielkością ciśnienia sprężania proszę przekopać się przez poniższy link:

[link widoczny dla zalogowanych]

Z doświadczenia mogę powiedzieć że przy stopniu sprężania 10:1 ciśnienie sprężania wynosi ok. 14 atmosfer. Tak że 7 atmosfer w naszych silniczkach to trochę mało żeby twierdzić że silnik jest w dobrej kondycji technicznej.
Pomiar ciśnienia sprężania wykonuje się oczywiście na nagrzanym silniku, po skasowaniu się luzów wynikających z rozszerzalności cieplnej materiału. Na zimnym silniku ciśnienie będzie niższe.

Gaźnik Bing czy TK ?. Pomijając pewne różnice konstrukcyjne obydwa działają dokładnie tak samo przy czym w TK jest możliwość regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej a w Bing-u nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:29, 28 Mar 2014    Temat postu:

jesli juz piszesz o pomiarze cisnienia to musialbys dodac ze przepustnica gazu musi byc otwarta na ful a silnik musi sie krecic z szybkosca minimum300obr/na minute,wiec naped musisz zapewnic wiertarka tylko uwaga tym sposobem mozecie poluzowac a nawet odkrecic nakretke mocujaca kolo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Serwis, naprawa rowerów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin