Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wibracje i inne takie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:36, 16 Lip 2014    Temat postu: Wibracje i inne takie

Witam.
Mam pytanie odnośnie wibracji. Bo mój rowerek czasami bardzo mocno wibruje podczas jazdy. Mam niby moduł oblokowany, ale dalej jedzie z tą samą prędkością (odblokowanie robiła osoba doświadczona, obecna na tym forum od której rower kupłem). Czasami wystarczy dać gaz do 0 i ponownie odkręcić i jest lepiej.
Dodatkowo: jak sprawdzić czy tłumik potrzebuje czyszczenia? Bo jak dociskam nogą mocowanie tłumika do amortyzatora to też się poprawia i zastanawiam się czy trzeba go już regenerować czy może zmienić mocowanie amortyzatora na to opisywane na forum (takie okrągłe ze sklepu z częściami samochodowymi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vikinger




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:57, 16 Lip 2014    Temat postu:

Moim zdaniem odblokowanie modułu nie poszło dobrze. Nie przewierciliście nóżki opornika jak trzeba. Po odblokowaniu widziałbyś wyraźną różnicę i rowerkowi nie wypadałyby zapłony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:00, 16 Lip 2014    Temat postu:

To będę musiał zrobić zdjęcia tego modułu i pytać czy pogłębiać otwór. A te wibracje mogą byc też od tego czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:04, 16 Lip 2014    Temat postu:

proponuje sprawdzic czy nie ma juz luzu piasta kola zamachowego bo to powoduje rowniez wibracje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vikinger




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:04, 16 Lip 2014    Temat postu:

Zdjęć nie pokazuj, bo nie ocenimy głębokości, czy zwymiarowania otworu. Gdzieś są informacje w którym miejscu wiercić i jak głęboko i sprawdź czy tak jest. Ja swój moduł wierciłem na kolanie, odmierzając odległości papierowym metrem z leroy merlin i wyszło za pierwszym razem. A głębokość sprawdzałem wkładając wiertło, przykładając paznokieć do miejsca zagłębienia się wiertła i tak sprawdzałem.
Trzeba sprawdzić skąd drgania się biorą. Co jest źródłem. Silnik jakieś tam drgania powoduje, ale nie jakieś przesadne. Ciężko przez maila wyczuć te drgania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vikinger dnia Śro 11:06, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:17, 16 Lip 2014    Temat postu:

stan2300 napisał:
proponuje sprawdzic czy nie ma juz luzu piasta kola zamachowego bo to powoduje rowniez wibracje


a jak byś jeszcze napisał jak to sprawdzić bo ja nie techniczny jestem Very Happy

...........
No i sprawdziłem dzisiaj ten moduł. Położenie takie jak w poradniku na stronie joopaska, tylko u mnie jest nie na 9mm wywiercone, ale na 12mm. Czy to może mieć jakiś wpływ? Wcześniej przed naprawą trochę lepiej i ciszej to chodziło a po naprawie (spowodowanej tym, że wkręcił mi się szarpak w szprychy i pomiędzy silnik a koło oraz coś grzechotało podczas jazdy i szarpało) chodzi trochę głośniej i te wibracje są.
A i wydaje mi się, że wibracje się też nasilają jak zaczynam mocno pedałować przy jeździe na silniku (nie wiem czy tak ma być), to czuje takie mrowienie w pedałach aż.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elcede dnia Śro 20:51, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:10, 21 Lip 2014    Temat postu:

A jeszcze mam pytanie: bo jakoś głośno załącza ten napęd z takim szczęknięciem. Tak ma być?
I poniżej linki do 2ch filmów nagranych z działania silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Takie wysoki metaliczny dźwięk to od rurki na której podniosłem rowr bo nie mam jeszcze stopki centralnej. Czy na Wasze oko i ucho to wszystko chodzi normalnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal240179




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kedzierzyn Kozle

PostWysłany: Pon 11:40, 21 Lip 2014    Temat postu:

wszystko chodzi normalnie:-) jedynie czego bym sie przyczepil to minimalnie bym popuscil wianki na tylnej osce jak kreciles kolem za szybko sie zatrzymywalo po za tym jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:17, 21 Lip 2014    Temat postu:

Oki, tylko jeszcze napisz jak to zrobić.
Jeszcze w sobotę przed nakręceniem tych filmów podczas jazdy po dołkach coś chrupnęło i zaczął głośniej jechać i wolniej się zbierać. Coś mogło się tam w środku rozsypać? Już raz tak miałem i oddałem go do naprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaceknaw




Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:40, 21 Lip 2014    Temat postu:

Na moje ucho na drugim filmiku słychać brzęczenie w tłumiku. Ja bym zrobił mu "operację", na pewno mu to nie zaszkodzi a wyciszy i poprawi pracę silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal240179




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kedzierzyn Kozle

PostWysłany: Pon 15:48, 21 Lip 2014    Temat postu:

prawdopodobnie tlumik sie rozsypal na tych dolkach skoro zaczal glosniej jechac i przytkalo wydech w tlumiku stad te wolne jechanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:59, 26 Lip 2014    Temat postu:

A da radę to sprawdzić narazie zdejmując tylko tłumik? Bo, żeby go rozpruć to musiałbym się udać do kumpla co ma sprzęt do spawania (moja spawarka tego nie zrobi a już na pewno nie w moich rękach). I jak najlepiej rozcinać tłumik? Po długości czy po obwodzie?

Dzisiaj zdjąłem tylne koło i chciałem zobaczyć czy coś tam nie wypadło w środku i odkręcałem po kolei wszystko aż dotarłem do kulek (tych małych) i co naturalne pogubiłem kilka :/ a złożenie tego to już normalnie horror (ile się nakłąłem to tylko ja i sąsiedzi wiedzą). Nie znalazłem kilku kulek (tak mniej jak 10 mi brakuje).
Czy mogę narazie jeździć tak, że z jednej strony mam wszystkie kulki a z drugiej kilku brakuje czy lepiej od razu kupić kulki w sklepie i nie jeździć w ogóle bo coś się może stać? Dodam, że wyczyściłem kulki a przy składaniu ich wysmarowałem wszystko towotem (może to też zrobiłem nie tak?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:06, 26 Lip 2014    Temat postu:

Czyli rozkręciłes wolnobieg ? Jak tak to nie potrzebnie !!! Zrobiłem to kiedyś Smile , wymieniłem wolnobieg bo nie mogłem też znaleść wszystkich kulek:) Mam ten stary wolnobieg z kulkami , jak by co to mogę poratować .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:11, 26 Lip 2014    Temat postu:

Tak to jest jak się rozkręca bez instrukcji i pojęcia Very Happy a samych kulek nie kupię? W sumie też dobrze bo smaru dołożyłem tylko nie wiem czy ten towot nie za gesty. A lepiej kupić cały niż składać ręcznie te kuleczki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcede




Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:24, 05 Sie 2014    Temat postu:

marek123499 napisał:
Czyli rozkręciłes wolnobieg ? Jak tak to nie potrzebnie !!! Zrobiłem to kiedyś Smile , wymieniłem wolnobieg bo nie mogłem też znaleść wszystkich kulek:) Mam ten stary wolnobieg z kulkami , jak by co to mogę poratować .

A ten wolnobieg ma nakrętke na kulki tylko z jednej strony (tej od łańcucha) a od strony kola sobie normalnie przylegają czy u mnie czegoś brakuje, że po odkręceniu kulki od razu odpadły?

Jeszcze mam pytanie: bo wczoraj mi koleś ładnie rozciął wydech, przyspawał tą wewnętrzną rurkę i zespawał spowrotem i teraz pięknie i cicho chodzi. Tylko jedno mi się jeszcze niepodoba: podczas jazdy tak jakby szarpie, odczuwam takie wyrywanie do przodu, ale nie jest to jakoś sporadycznie czy coś tylko cyklicznie. I nie wiem czy to wina tego mojego modułu, który niby jest odblokowany a tak naprawdę jeździ cały czas tak samo, czy jeszcze coś może być nie tak? Dodam, że jak wyłączę silnik to jedzie normalnie, więc nie ma to związku z kołem czy czymś innym, nie związanym z silnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin