Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konserwacja silnika na zimę.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mervin




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:35, 23 Paź 2011    Temat postu: Konserwacja silnika na zimę.

Moją ograniczyłem do dokładnego umycia i wypalenia całej mieszanki z gaźnika, intuicja podpowiada mi, że to za mało. Może jest jakaś instrukcja na ten zabieg? taki algorytm czynności?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:57, 23 Paź 2011    Temat postu:

to wedlug moich doswiadczen za malo proponuje podniesc tylne kolo do gory zdiac pokrywe filtra powietrza sciagnac filter i do gaznika bezposrednio w gardziel wlac ok 50 gram oleju zeby wplynelo do komory wsepnego sprezania ,zabezpieczy to lozyska walu i lozysko sprzegla przed korozja higroskopijnosc obecnych benzyn plus zbierajacy sie tam nagar wbardzo krotkim czasie powoduje ogniska korozji i prowadzi do zniszczenia lozysk ,najszybciej koroduje lozysko rolkowe podparcia kosza sprzeglowego w wale

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 23:20, 23 Paź 2011    Temat postu:

Stan z całym szacunkiem, ale jeśli wlejesz 50ml oleju w sposób przez Ciebie opisany, to wlany olej i tak pozostanie na dnie komory sprężania i wszelkim łożyskom występującym w silniku jego obecność będzie raczej obojętna. Chyba, że po wlaniu trzeba wykonać jeszcze jakieś czynności.tak masz racje ringo zapomnialem dodac co by obrocic walem co by sie ten olej rozprowadzil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mervin




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:33, 23 Paź 2011    Temat postu:

Wygląda na to, że trzeba jeszcze przez magneto parę razy pokręcić wałem i czynność powtarzać co jakiś czas. Pewnie jeszcze dobrze jest odkręcić wydech , żeby olej nie zasyfił tłumika. Tak przynajmniej wynika z innych postów które zdążyłem przeczytać. Jednak może to nie wszystko, może istnieje , albo ktoś może stworzyć, spis czynności do wykonania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:17, 24 Paź 2011    Temat postu:

czyli łatwiej i lepiej przepalać nawet raz w miesiącu po prostu rowerek...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mervin




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:48, 24 Paź 2011    Temat postu:

To tez nie takie proste - za każdym razem trzeba do zera wypalić paliwo no i przygotowywać b. małe porcje świeżej mieszanki przy następnym odpalaniu. Przy np. 50 ml mieszanki wcale to nie jest takie łatwe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 22:01, 24 Paź 2011    Temat postu:

Może zrób tak. Opróżnij zbiornik, przepłucz go czystą benzyną, a do wężyka dołącz strzykawkę 60-100ml i masz mały zbiorniczek do przepalania. Przepal co 1-2 tygodnie. Do zaimprowizowanego wlewasz kilkanaście mililitrów mieszanki i wypalasz do końca. Na wiosnę podłączasz wężyk do zbiornika i w drogę. Sporządzenie małej ilości mieszanki to żaden problem jeśli do odmierzania dawki oleju użyjesz małej strzykawki 5-10 ml i prawidłowo obliczysz potrzebną ilość oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin