Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

E-Start - działanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekui




Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:13, 31 Mar 2012    Temat postu: E-Start - działanie

Witam
Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów odnośnie prawidłowego działania elektrycznego startu. Mam dwa silniki. W jednym silniku przy naciśnięciu przycisku startu słychać, że rozrusznik kręci wałem i rusza tłokiem przez cały czas aż do zwolnienia przycisku. Natomiast w drugim silniku w pierwszej chwili po naciśnięciu przycisku startu słychać, że następuje kilka obrotów wału po czym po chwili słychać dźwięk obracającego się chyba samego elektrycznego silniczka. Na pewno wał już się nie obraca. Niekiedy początkowy czas obracania się wału jest tak krótki, że silnik nie zapala. Proszę o info jak prawidłowo powinien działać układ rozrusznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:40, 31 Mar 2012    Temat postu:

prawdopodobnie os rozrusznika wyciela otwor na okraglo w sprezynie docisku szulaj w tematach tam sa nawet zdiecia tego detalu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:14, 31 Mar 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekui




Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:07, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi. Natomiast w pytaniu chodziło mi raczej o informację, który silnik działa poprawnie. Oba w sumie zapalają ale działają inaczej. Jak pisałem jeden kręci wałem przez cały czas trzymania przycisku, a drugi tylko na początku trzymania przycisku. Myślałem, że takie automatyczne rozsprzęganie rozrusznika jest zamierzone i tak powinien działać E-start...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:42, 02 Kwi 2012    Temat postu:

powiniem i rozprzegnac z silnikiem tylko w przypadku uruchomienia silnika jednak wtedy bedzie rozrusznik pracowal i tarl po zebach czyli cos jest nie tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rumunn95




Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:51, 02 Kwi 2012    Temat postu:

tak jak koledzy pisza wyzej sprezyna jest wytarta i bendix nie zazebia dokladnie dlatego sie rozlacza ,jak chcesz miec kolo zamachowe cale to proponuje regeneracje.
BTW nie napisales czy wymieniasz sam silnik elektryczny czy razem z oslona przekladnia i bendixem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rumunn95 dnia Pon 10:53, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1803
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Rogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:06, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Przycisk powinno się wciskać nie dłużej niż na 5s. tak podaje książka.
Blaszkę mam nową też jak chcesz.
A E start powinien działać (jak dla mnie) tak jak w drugim rowerze tylko chwilę ale taką chwile żeby zdążył zapalić silnik...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekui




Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi. Okazuje się, że faktycznie blaszka ma otwór na okrągło wyrobiony (bez ścięcia). Po rozebraniu e-startu myślę, że wyjaśniła mi się zasada jego działania. Mam jeszcze jedno pytanie związane z zębatką bendixa. Zębatka ta ma z jednej strony płaską powierzchnię natomiast z drugiej ma ścięcie stożkowe. Jak powinna być ona założona? ścięciem w stronę koła magnesowego czy odwrotnie? Dodam, że w jednym silniku była założona inaczej niż w drugim. W tym, który rozsprzęgał po kilku obrotach wału, mimo iż silnik jeszcze nie zapalił zębatka była nałożona ścięciem stożkowym w stronę koła magnesowego. Dodam jeszcze, że ten silnik jest nowym silnikiem kupionym co prawda nie dla mnie ale przeze mnie z niemieckiego sklepu [link widoczny dla zalogowanych] Tutaj jedna uwaga. Po pierwsze silnik przyszedł połamany, złamana płytka od gaźnika i obudowa filtra powietrza (co wyniknęło prawdopodobnie z kiepskiego pakowania i obchodzenia się z paczką przez firmę kurierską) i druga rzecz nigdzie nie ma napisu sachs, natomiast w kilku miejscach pisze Hudson Bike lub HB. Czy wiecie co to za firma. Prosiłbym o jakieś info na temat tej firmy z jakiego jest kraju itp. Pozdrawiam forumowiczów.

Zaglądnąłem na stronę Jopaska i znalazłem odpowiedź na jedno pytanie czekam jeszcze na odpowiedź odnośnie firmy HB.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekui dnia Śro 21:47, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 25 Kwi 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

, http://www.rowersachs.fora.pl/silnik,4/naprawa-e-startera,407.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marek123499 dnia Śro 21:46, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:04, 25 Kwi 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin