Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kolo entuzjastow
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1635
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:43, 17 Cze 2010    Temat postu: kolo entuzjastow

witam wszystkich nowo zarejstrowanych ,ciesze sie ze kolo entuzjastow tak szybko sie rozrasta zycze milego dnia ladnej pogody i bezpiecznej jazdy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trol




Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:04, 17 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki serdeczne za pozdrowienia . Trochę żal , że moją brykę wyrywa mi
kolega zpracy (chce kupić) .
Ale i tak nie zakopuję gruszek w popiele . Ma m znajomka , który w holendrwni
pracuje i może mi sprowadzić drugi Smile . Nowszy na zasadzie usługi grzecznościowej .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jopasek
Administrator



Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 1563
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: UĆ / Holandia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:36, 18 Cze 2010    Temat postu:

Zapraszam do mnie, podaj mu nr telefonu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1635
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:31, 21 Cze 2010    Temat postu:

witam wszystkich nowo przybylych do naszego elitarnego klubu i prosze nie wstydzcie sie podac skad jestescie ,wowczas czytajac nasze info.mamy mozliwosc zorietowac sie o zasiegu naszego forum pozdrowka dla wszystkich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1635
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:38, 27 Lip 2010    Temat postu:

do kolegi Bartka z lodzi mam juz wszystkie czesci o ktore prosiles procz symeryngu 18x32x4,7 czy mam ci wyslac czy bedziesz czekal az go znajde,dziwnym trafem nie maja takiego rozmiaru w katalogach ,pisze na ogolnej stronie bo nie znam twojego loginu a nie wpisales miejscowosci w swojej rejstracji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1635
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:51, 12 Lip 2011    Temat postu:

jak myslicie czy pod loginem kasia to jest naprawde dziewczyna ktora lubi zapach bezyny i spalin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Wto 23:02, 12 Lip 2011    Temat postu:

Tu nie ma się co zastanawiać, wręcz przeciwnie należy się cieszyć, że nikt już nie może nam zarzucić dyskryminacji kobiet. Pani Kasiu witamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 450
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:31, 25 Cze 2012    Temat postu:

Witam! Właśnie dołączyłem do grona tych, którzy lubią jeździć rowerem ale pedałować to już niekoniecznie. Właściwie to dopiero dołączę bo rowerek już kupiłem ale jeszcze przesyłka do mnie nie dotarła. Silnik SACHS 301A z E-startem.
W związku z tym mam pytanie: czy ten silniczek ma jakąś prądnicę (alternator) do ładowania akumulatora czy niestety ładowanie tylko zasilaczem.
Wdzięczny będę za odpowiedź.

PS. Chyba się pośpieszyłem z pytaniem. Przeglądając forum natknąłem się na schemat instalacji elektrycznej i wygląda na to, że w silniczku jest prądnica 12V 5A. Niemniej proszę o potwierdzenie moich przypuszczeń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kowalny dnia Pon 14:53, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 18:31, 25 Cze 2012    Temat postu:

Witaj.
Silnik z E-startem jest wyposażony w wielozadaniową cewkę WN, która w odróżnieniu od cewki silnika bez E-startu, została dodatkowo wyposażona w w prosty układ ładowania akumulatora. Nie jest to co prawda super wydajny prądowo wynalazek, ale przy nienadużywaniu E-startu bilans energetyczny wychodzi w zasadzie na zero. W sumie wszystko zależy od częstotliwości rozruchów i przejechanych kilometrów. To czego się doszukałeś dotyczy silnika rozrusznika. Niestety o takich parametrach możemy tylko pomarzyć.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 450
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:43, 25 Cze 2012    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź. Jutro powinienem to swoje cudo mieć to sobie pooglądam. A swoją drogą zszokowany jestem wielkością i pojemnością akumulatorka - przecież to jak dla krasnali a działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1635
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:58, 25 Cze 2012    Temat postu:

tak ale bez dobrego kopniecia zebatki ci nie wyzuci pobor pradu w chwili rozruchu to dobrze ponad 5Amper ,przy slabszym aku.zebatki ci nie wyrzuci ,a jesli wyrzuci tylko troche to szybko masz po zebach na wiencu kola zamachowego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 22:29, 25 Cze 2012    Temat postu:

stan2300 napisał:
tak ale bez dobrego kopniecia zebatki ci nie wyzuci pobor pradu w chwili rozruchu to dobrze ponad 5Amper ,przy slabszym aku.zebatki ci nie wyrzuci ,a jesli wyrzuci tylko troche to szybko masz po zebach na wiencu kola zamachowego

I właśnie dlatego polecam stosowanie markowych akumulatorków jako zamienników, a nie marketowego badziewia. Ponad 5A bierze silnik w czasie pracy, a w momencie rozruchu znacznie więcej i dlatego zastosowanie odpowiednich akumulatorków ma kolosalne znaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 450
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:20, 26 Cze 2012    Temat postu:

Na razie to nawet nie wiem gdzie akumulator się znajduje i jakie są wymiary skrzynki. Ale nic to, wieczorem będę już wiedział. Dla mnie największy urok roweru z tym silniczkiem polega właśnie na tym że odpala się to rozrusznikiem a nie sznurkiem jak jakąś kosiarkę. I pedałować nie trzeba - na łeb niestety czasem kapie.
Dlatego solidny akumulatorek to dla mnie podstawa nawet jeżeli będę musiał dokonać przeróbek w jego umiejscowieniu i mocowaniu. Nie wiem niestety jaki jest prąd ładowania akumulatora wychodzący z cewki ale to można sprawdzić (chyba) po odłączeniu przewodów od akumulatora i podłączeniu do tych przewodów żarówki np. 5W. Jak się zapali i w zależności od intensywności świecenia będzie można w przybliżeniu określić ile to jest miliamper. To teoria którą praktyka zweryfikuje. Za kilka dni będę to wiedział - taką mam nadzieję.
To moje kombinowanie, na razie w ciemno spowodowane jest tym że widziałem na Allegro akumulator żelowy 4Ah z prądem rozruchu EN 50A. Przy takim prądzie nie ma prawa nie wyrzucić zębatki rozrusznika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Wto 8:33, 26 Cze 2012    Temat postu:

Z tymi pomiarami to nie jest tak prosto jak się Tobie wydaje. Proponuje zachować daleko idącą ostrożność. Bardzo łatwo możesz uszkodzić kosztowną cewkę WN, a przynajmniej znajdujący się na niej układ ładowania. Obwód ładowania daje jeden krótki impuls DC na każdy obrót magneta i nie posiada żadnego zabezpieczenia zwarciowego czy przeciążeniowego. Akumulator o którym piszesz to raczej jest ołowiowo-kwasowy. Z żelowego o pojemności 4Ah takiego prądu rozruchowego nawet w/g chińskich norm nie jesteś w stanie wycisnąć. Maksymalny prąd ładowania (w impulsie) nie przekracza 200mA. W pojemniku mieszczą się akumulatorki o max. wymiarze 22x42mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 450
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:32, 26 Cze 2012    Temat postu:

Co do akumulatorów to w ten prąd rozruchowy 50A też nie za bardzo wierzę. Zresztą aż tak duży do rowerka nie jest potrzebny - myślę że 10A spokojnie załatwia sprawę. Te 50A podaje sprzedawca z Allegro - Nr aukcji 2429894207. Nie wklejam linku bo po kilku dniach będzie nieprzydatny. Warto też zerknąć na aukcję Nr 2424350646. Akumulatory z tych aukcji są oczywiście ołowiowo-kwasowe z tym że do elektrolitu dodano krzemionki co powoduje że elektrolit ma konsystencje żelu i nie wycieka.
Jeżeli chodzi o pomiary prądu ładowania cewki to daleki jestem od beztroski. Nie zależy mi na sfajczeniu cewki na samym wstępie mojej przygody z rowerkiem. Stąd moje jak na razie teoretyczne dociekania. Cała rzecz polega na tym, że standardowo akumulatory ładuje się prądem wielkości 1/10 pojemności znamionowej akumulatora. Z doświadczenia wiem, że nawet mocno rozładowany akumulator nie przyjmuje prądu większego niż 2/10 pojemności znamionowej akumulatora. Jeżeli fabryczny akumulator ma pojemność 1,2Ah to prąd ładowania cewki z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa powinien oscylować w okolicach 300mA. Przy większej pojemności akumulatora i braku zabezpieczenia przeciążeniowego cewka faktycznie może się nadmiernie nagrzewać do spalenia włącznie.
Jak już zaznaczałem jest to z mojej strony tylko gdybanie bo silnika jeszcze na oczy nie widziałem (zdjęcie się nie liczy). Praktyka to zweryfikuje.

PS. No i praktyka teorię zweryfikowała. Wczoraj ok. godz. 14.00 dostałem swój rowerek. Akumulator jest oryginalny i nawet silnik na nim odpalił. Ten temat odkładam na trochę później.
Sprzedający rower okazał się niewiarygodny. W opisie było: "rower jest w stanie idealnym, zarówno technicznym jak i wizualnym-nie wymaga wkładu własnego. Jest po generalnym przeglądzie". Piękna to muzyka dla ucha. Dla mnie stan idealny przedmiotów używanych to jest 70% stanu fabrycznego. Przysłany mi rower - stan wizualny to mocno porysowana rama, pogięte, porysowane i poobcierane błotniki z ogniskami korozji. Kierownica z osprzętem też w tragicznym stanie.
Stan techniczny - lepszy od wizualnego. Brak luzów na łożyskach, silnik tak na "ucho" jeszcze nie umiera. Na wolnych obrotach miło pyrka, gdy rozpocznie się jazdę to po ok. 30m gaśnie - gaźnik koniecznie do przeczyszczenia.
Generalnie nie ma nic, z czym bym sobie nie poradził ale jestem mocno rozzłoszczony bo cena była adekwatna do opisu i miałem nadzieję że sobie trochę pojeżdżę a nie wpadnę od razu w robotę. Kilka stówek też poleci bo tym, co mam teraz to wstyd się pokazać na ulicy. javascript:emoticon('Mad')


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kowalny dnia Śro 8:26, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Różne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin