Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań na dzień dobry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Przywitanie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael44




Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:24, 23 Lis 2012    Temat postu: Kilka pytań na dzień dobry

Witam wszystkich i pozdrawiam ze stolicy! Wygląda na to, że będę chciał zacząć swoją przygodę z silnikami Sachsa, więc bardzo liczę na Waszą pomoc.

Koncepcja wygląda tak: chciałbym zbudować rower na długie zagraniczne wyprawy, najlepiej na bazie jakiegoś trekkinga. Kilka pytań na początek:

1. Czy silnik Sachs da się zamontować w rowerach trekkingowych z oferty znanych producentów rowerów? Takie rowery z reguły wyposażone są w koła 28'', wielkość ramy odpowiednia dla mnie to 21'' (o ile ma to jakieś znaczenie).

2. Ile to ustrojstwo waży razem ze wszystkimi niezbędnymi elementami (zbiornik na paliwo itd.)?

3. Gdzie kupić silnik? Czy w Polsce da się kupić nowy egzemplarz w wersji do samodzielnego montażu? Co z tylnym kołem? Jak rozumiem, jest to specjalne koło, a nie tylko kwestia wymiany piasty?

4. Chyba najważniejsze: czy taka koncepcja w ogóle ma sens? Jak jest z wytrzymałością i awaryjnością tych silników? Zakładając, że jadę na 3-tygodniową wyprawę, na której chce przejechać ze 3000 km, z nowym silnikiem - jakie awarie mogą mi się przytrafić na tak długiej trasie?

Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania albo informację, gdzie tych odpowiedzi szukać Smile.

Pozdrawiam,
Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 457
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:25, 23 Lis 2012    Temat postu:

http://www.rowersachs.fora.pl/czym-jezdzimy,31/moje-konstrukcje,1081.html

Da się zrobić. To tylko kwestia umiejętności i oprzyrządowania.
Wago tego ustrojstwa to ok. 15kg tak na oko.
Silnik można kupić w Holandii (sklep wysyłkowy) za prawie 1000 euro. Tylne koło musi być oryginalne, nie ma możliwości przełożenia piasty bo to jest - tylne koło - odlew ze stopu aluminium.
Silniki są proste w budowie, mało wysilone a przez to wytrzymałe oczywiście przy prawidłowej obsłudze. W zasadzie w silniku o dobrym stanie technicznym jedyne co może się stać to zatkanie dyszy w gaźniku. Problem ten eliminuje zastosowanie papierowego filtru paliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael44




Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:27, 23 Lis 2012    Temat postu:

kowalny napisał:
Da się zrobić. To tylko kwestia umiejętności i oprzyrządowania.
Wago tego ustrojstwa to ok. 15kg tak na oko.
Silnik można kupić w Holandii (sklep wysyłkowy) za prawie 1000 euro. Tylne koło musi być oryginalne, nie ma możliwości przełożenia piasty bo to jest - tylne koło - odlew ze stopu aluminium.

Dzięki za odpowiedź! 15kg - masz na myśli wagę samego silnika z dodatkami czy cały rower? Możesz podać adres tego sklepu wysyłkowego? Od rana próbuję znaleźć jakiegoś dystrybutora tych silników (nowych), na razie znalazłem tylko same używane + ebay/allegro/serwisy ogłoszeniowe (tylko używane).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michael44 dnia Pią 11:28, 23 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:52, 23 Lis 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] tutaj dowiesz się wszystkiego

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marek123499 dnia Pią 11:53, 23 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michael44




Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:49, 23 Lis 2012    Temat postu:

marek123499 napisał:
tutaj dowiesz się wszystkiego

Dzięki Ci dobry człowieku! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 457
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:04, 23 Lis 2012    Temat postu:

Waga całego roweru to ok. 30kg.
Silnik np. pod tym linkiem chociaż jak wpiszesz w google spartamet to dużo wyskoczy.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Przywitanie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin