Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapomniane Konstrukcje.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pią 14:45, 05 Kwi 2013    Temat postu: Zapomniane Konstrukcje.

Niedawno ucięliśmy sobie małą pogawędkę ze Stanem2300. W czasie dyskusji Stan zaskoczył mnie jedną ciekawą, nieco już zapomnianą konstrukcją silnika spalinowego. O tym, że są silniki dwu, czterosuwowe i Wankla co nieco słyszałem. Ba nawet poczytałem odrobinę o silnikach pięcio i sześciosuwowych. Ale informacją o tym, że były produkowane silniki dwu i czterosuwowe bez zaworowe, Stan całkowicie mnie zaskoczył. Szybko uśmiech w stronę wujka Google... i jest. Silnik z rozrządem Knighta. Choćby pod tym linkiem: [link widoczny dla zalogowanych]
Na YT również można znaleźć filmiki prezentujące te silniki. O tym, że historia naprawdę kołem się toczy, przekonuje nas Tajwńska firma, która wypuściła na rynek dwa modele silników motocyklowych z rozrządem bezzaworowym: [link widoczny dla zalogowanych]
Zapewne w tym temacie więcej napisze Stan2300. Stan jest chodzącą encyklopedią i zapewne doda jeszcze wiele ciekawostek dotyczących tej i wielu innych mało znanych konstrukcji silników spalinowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ringo51 dnia Pią 14:53, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 489
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:52, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Ciekawe to jest. W silniku Knighta sprawa jest prosta. Natomiast w silniku Tajwańskim zastanawia mnie w jaki sposób przy obrotowej tulei cylindra rozwiązano sprawę uszczelnienia tłoka. Bo jak się w to wgłębić to nie jest taka prosta sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 14:54, 08 Kwi 2013    Temat postu:

Chyba jakoś to rozwiązano. Na dzień dzisiejszy nie można znaleźć żadnych informacji dotyczących tych silników. Dla zainteresowanych rozrządem bezzaworowym filmiki na YT: https://www.youtube.com/watch?v=EJcxpFTFJPA https://www.youtube.com/watch?v=E_m784s3_z0 https://www.youtube.com/watch?v=sPd6VJQeSYw https://www.youtube.com/watch?v=vpyjAR_k70Y https://www.youtube.com/watch?v=K7X-OIkfb6U

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
King_X




Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk, Pomorze Środkowe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:56, 18 Kwi 2013    Temat postu:

Ha! Witam ciekawskich. Taiwański silnik posiada bardzo oryginalny sposób połączenia tłoka z korbowodem, jest to przegub kulisty, więc tłok obraca się razem z cylindrem i nie ma problemu smarowania albo "zarysowywania" gładzi pierścieniami tłokowymi. Mało znany, ale stosowany przegub, proponuję przyjrzeć się silnikom modelarskim produkowanym kiedyś w USA przez firmę COX, tam są takie kuliste połączenia tłok - korbowód. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin