Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

potrzebna kompleksowa diagnoza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwjw




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:52, 12 Cze 2014    Temat postu: potrzebna kompleksowa diagnoza

Witam,
to mój pierwszy post , mam trochę wiedzy technicznej ale nie o rowerkach – zapoznałem się z treścią forum ale nie trafiłem na rozwiązanie mego problemu. W zakupionym rowerku wymieniłem pierścień, jedno łożysko i uszczelniacze. Było rewelacyjnie , przejechałem 100 km , mogłem pędzić 30 km/h.
Natomiast rower kolegi nie osiągał tych parametrów – na próbę zamieniliśmy gaźniki i po powrocie do mojego poprzedniego stanu mój rower stracił moc i prędkość do max 22 km/h na stałe (rower kolegi 25km/h, ciśnienie sprężania 6,5 bara).

Teraz ja zmieniłem kolejno na jego gaźnik, cewkę ,dekompresator , moduł i niestety rowerek nie wrócił do poprzedniej formy jeździ 22 km/h i nie ma mocy.
Świeca czarna , ciśnienie sprężania na zimnym silniku z gazem do dechy po trzech szarpnięciach dochodzi do 7,5 bara (za pierwszym pomiarem było ponad 8 i się więcej nie powtórzył). Uruchamia się zawsze, nie jest dynamiczny. Czyściłem kilkakrotnie gaźnik (bez wymontowania rozpylacza), zmieniłem mieszankę (na uboższą 1:100). Został tłumik, który wygląda zew. b.dobrze.
I jeszcze ; na wolnych obrotach pracuje cichutko , czasami w trakcie jazdy bez gazu gaśnie silnik lub jak stoi na nóżce i przekręci się kierownica.
Proszę o diagnozę lub poradę .
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal240179




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kedzierzyn Kozle

PostWysłany: Czw 17:08, 12 Cze 2014    Temat postu:

no z tego co wyczytalem to jest czarna swieca ktora nie powinna byc czarna zle urelugowana mieszanka powietrze-paliwo stad te objawy do tego moze byc zanieczyszczony gaznik zamiana gaznikow mogla spowodowac ze mieszanka kolegi byla brudna i zalapalo syf do gaznika takze bez czyszczenia sie nie obejdzie cudow nie ma i to jest jedyna opcja i na 95 % brudny gaznik, postaraj sie jeszcze dobrze uregolowac gaznik jezeli nie pomoze to czeka Cie rozbieranie gaznika bo widze reszte masz bardzo dobrą czyszczenie gaznika musi byc bardzo sterylne byc moze paproch utknal w rozpylaczu .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal240179 dnia Czw 17:15, 12 Cze 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1738
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:14, 12 Cze 2014    Temat postu:

czarna swieca to prawdopodobnie zbyt bogata mieszanka nie napisales jakiego typu masz gaznik czy to jest bing czy TK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:45, 13 Cze 2014    Temat postu:

Tłumik odpada, jego zapychanie się to długi proces i nie dzieje się to z dnia na dzień. Sądzę że mogą być trzy przyczyny:
1/ zamienione linki gazu i ssania
2/ membrana w gaźniku zaczęła przepuszczać (mało prawdopodobne bo gaźniki były podmieniane)
3/ wydmuchało uszczelniacz na wale korbowym lub spadła sprężynka
W rachubę wchodzi jeszcze niedrożny filtr powietrza ale on też tak nagle się nie zatka no chyba że zaleje go mieszanka.
W każdym bądź razie, jak pisze stan 2300 mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata i tu należy szukać przyczyny gwałtownego spadku mocy silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwjw




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:05, 13 Cze 2014    Temat postu:

- Gaźnik typu Bing
- Jak ograniczyć paliwo lub doprowadzić więcej powietrza - jak regulować skład mieszanki. Czy jest możliwe, że powierzchnie z uszczelkami łapią fałszywe powietrze zakłócające przepływy (może sylikon)

Linka gazu jest we właściwym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:23, 13 Cze 2014    Temat postu:

W Bing-u nie ma możliwości regulacji składu mieszanki - to jest ustawione na "sztywno". Jak doprowadzić więcej powietrza - to tylko przez zdjęcie filtru powietrza na krótką chwilę.
Jeżeli silnik łapał by fałszywe powietrze to była by niestabilna praca na wolnych obrotach i problemy z odpalaniem ciepłego silnika (bez ssania)
Ponadto przy fałszywym powietrzu świeca była by biała a nie czarna.
Jeżeli na innym gaźniku jest to samo to chyba jednak najprawdopodobniej przepuszcza uszczelniacz wału od strony sprzęgła.
J taki drobiazg jeszcze. Przepustnica ssania jest oczywiście dobrze ustawiona?.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kowalny dnia Pią 15:36, 13 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek123499




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm woj. lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:50, 13 Cze 2014    Temat postu:

Widzę że jesteś z Łodzi , proponuję odwiedzić doktora jopaska !!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal240179




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kedzierzyn Kozle

PostWysłany: Pią 17:06, 13 Cze 2014    Temat postu:

sklad mieszanki regulujesz linka ssania (czyli ta przepustnica ssania byc moze jest za duzo powietrza albo za malo )wyczuj moment i ruszaj ta wajchą od ssania w czasie jazdy raz wiecej raz mniej napewno w ktoryms momencie dostanie kopa rob to plynnie i krotkie ruchy ta wajcha jezeli to nie pomoze szukaj przyczyny tak jak pisza koledzy w silniku w uszczelniaczu sprawdz jeszcze czy ubylo oleju w przekladni .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal240179 dnia Pią 17:07, 13 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwjw




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:56, 15 Cze 2014    Temat postu:

Dziękuję,
wszystkie diagnozy są sensowne ale i tak dalej nie widziałem rozwiązania. Z powodu nowości zakupionego filtra (jest to podróba) nie brałem pod uwagę wypowiedzi kolegi KOWALNEGO . Jednak zdesperowany , bez przekonania zamieniłem na chwilę na pożyczony stary oryginalny filtr Sachs i motorek odżył - nie tak jak pierwotnie - ale teraz rozpędza się do 26/h i nie gaśnie przy bardzo zmniejszonych wolnych obrotach. Mimo tego chciałbym przywrócić stan początkowej poprawności.
Jeden z kolegów zapytał o typ gaźnika ale dalej nic nie skomentował.
Interesuje mnie też zalecana wielkość ciśnienia sprężania . Chodzi mi po głowie wytoczenie dodatkowego rowka w tłoku na drugi pierścień , ale nie mam w zapasie i nie mogę ocenić czy jest dostateczna ilość miejsca . Wszystkie informacje przyjmuje z wdzięcznością.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:26, 15 Cze 2014    Temat postu:

Dodanie drugiego pierścienia przysporzy więcej skutków ubocznych niż pożądanych .Po pierwsze współczynnik tarcia wzrośnie proporcjonalnie [ około 50%] , a co za tym idzie to nadmierna temperatura , a przecież nie o to tu chodzi . Opracowań tego typu jest mnóstwo . Dobrym sposobem w domowych warunkach jest odblokowanie kanału wydechowego, czyli owalizacja okienka wydechowego wraz z modyfikacją tłumika , ta modyfikacja już w sporym stopniu poprawi osiągi , jednak czynności te muszą być przemyślane i dokładnie wykonane ., .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal240179




Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kedzierzyn Kozle

PostWysłany: Pon 17:07, 16 Cze 2014    Temat postu:

zgadzam sie z kolega cezary167 nie ma sensu dodawanie drugiego pierscienia .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jwjw




Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:25, 17 Cze 2014    Temat postu:

A o modyfikacjach jest coś konkretnego na forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiejas




Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 770
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pawłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:42, 17 Cze 2014    Temat postu:

Jasne że jest. Pozytywnie zakręconych tu jest masa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Jak nie zepsuć tego co na pewno jest sprawne... Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin