Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna www.rowersachs.fora.pl
O rowerach z silnikiem Sachs
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Peugeot z silniczkiem
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 19:13, 20 Sty 2013    Temat postu:

Stan silnik tego roweru ma rolkę napędową o większej średnicy, więc siłą rzeczy przy odpowiednim wyregulowaniu docisku, powinien wolniej zużywać oponę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 239
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:08, 20 Sty 2013    Temat postu:

Stan generalnie zauroczyl mnie ten rowerek i dlatego go nabylem
a jezdzic to szczerze nie ma bardzo czasu, ot poprostu od czasu do czasu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 446
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:36, 20 Sty 2013    Temat postu:

PIĘKNA MASZYNKA - dasz jej imię ? A na poważnie to fajna zabawa pokazać się takim sprzętem , nawet w obecnym stanie . Na tej fotce jeżeli dobrze widzę to on ma chyba jeden bieg [ ale mogę się mylić ] a te dwie dzwignie na ramie przy kierownicy to większa służy do podnoszenia- rozszczepiania silnika od opony a mniejsza uruchamia dekompresator .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 239
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:39, 20 Sty 2013    Temat postu:

generalnie to co wspomnialem o drugim biegu to sugerowalem sie filmikiem i takie mam odczucia , moze byc ze mylne i mogl byc to dzwiek odpuszczenia gazu i dodania, sam nie wiem, przyjdzie na rozbiorka zespolu napedowego to wtedy wyjdzie co i jak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Nie 21:54, 20 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Z tej rozkładówki wynika, że to jednak "jednobieg". Chyba, że pomimo wszystko się mylę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan2300
Administrator



Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1645
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:02, 20 Sty 2013    Temat postu:

to sa jednobiegowe regulacja szybkosci to tylko obroty,spotkalem podobny silnik na Jarmarku dominikanskim w gdansku ,ale mial uszkodzony gaznik ,gosc chcialza niego 250zl --nie zdecydowalem sie ,byl to silnik produkcji wegierskiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 239
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:02, 21 Sty 2013    Temat postu:

czyli reasumujac zmienic max predkosc lub przyspieszenie mozna regulowac dobraniem rolki np

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 10:30, 21 Sty 2013    Temat postu:

Prawdę mówiąc na Twoim miejscu rolkę zostawiłbym w spokoju. O optymalny dobór wszystkich elementów zadbali konstruktorzy, a i z miejscem może być na styk. Bardziej obawiał bym się o kondycje paska zębatego przekładni. Jednym słowem dopóki nie rozbierzesz go na czynniki pierwsze można tylko gdybać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 446
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:00, 21 Sty 2013    Temat postu:

Faktycznie z tej rozkładówki wynika że rolka jest pośrednikiem napędzana paskiem , ciekawe rozwiązanie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ringo51




Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 2589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp.

PostWysłany: Pon 11:16, 21 Sty 2013    Temat postu:

Przekładnia z paskiem na oko wygląda na ok. 1:2. To pozwoliło na zwiększenie średnicy rolki napędowej, a tym samym jej lepszy kontakt i "przyczepność" z oponą. Jest to chyba lepsze rozwiązanie od na przykład popularnego Gnoma i tym podobnych, przy których występuje rolka o mniejszej średnicy, umieszczona bezpośrednio na osi wału korbowego. Co o tym sądzisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 446
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:11, 21 Sty 2013    Temat postu:

Masz dobre oko , mi też się wydaje że to 1:2 a co za tym idzie to większy moment obrotowy , rolka musi mieć dobrą przyczepność , ryzyko poślizgu jest spore .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 457
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:48, 21 Sty 2013    Temat postu:

Większa rolka to większa powierzchnia przylegania do opony a co za tym idzie mniejsza siła docisku i mniejsze zużycie opony - jednocześnie bardziej rozbudowany układ przeniesienia napędu. Tak po mojemu to chęć umieszczenia osi silnika a konkretniej osi korbowodu w osi roweru spowodowała takie rozwiązanie konstrukcyjne.
Jest to ewidentnie jednobiegówka a jak widzę szczęśliwy posiadacz tego unikatu chciał by jeździć szybciej niż to fabryka przewidziała. Warto rozpatrzyć czy istnieje możliwość przerobienia układu przeniesienia napędu tj. w miejsce paska zębatego i jego napędu wmontowanie przekładni bezstopniowej. Jest to tylko takie gdybanie ale technicznie jest to możliwe natomiast patrząc na "rozkładówkę" i filmiki trudno jest ocenić czy miejsca na taką przeróbkę by starczyło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apogeum




Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 239
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:46, 21 Sty 2013    Temat postu:

generalnie chodzilo mi czysto teoretycznie na podniesie predkosci maxymalnej
a ze mam takie myslenie to jest spowodowane ze zajmuje sie takze ulepszaniem pojazdow samochdoowych i stad taki zamysl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cezary167




Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 446
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mrągowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:40, 21 Sty 2013    Temat postu:

Zwiększyć moc jak i prędkość obrotową silnika to żaden problem , gorzej z przeniesieniem napędu , może sprzęgło odśrodkowe ? Szczerze mówiąc to gdybym miał taki rowerek .....Chyba nie ingerował bym w mechanikę a ograniczył bym się do wizualu , przecież to rzadki okaz i takie są jego uroki no i cofnięcie się w czasie a o ukradkowych spojrzeniach nie wspomnę .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowalny




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 457
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:17, 21 Sty 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

I być może przeniesienie napędu z wału na rolkę odbywa się za pomocą łańcucha a nie paska zębatego co znacznie upraszcza sprawę w zdobyciu takowego. Tak przynajmniej jest w przekroju silnika pod powyższym linkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rowersachs.fora.pl Strona Główna -> Czym jeździmy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin